Onze begeleiding ho.re.ca & toerisme komt neer op het inschakelen van vakmensen.

Bij etiquette denken we nog te vaak alleen aan bestekregeltjes en kledingvoorschriften, vaak aangeleerd door een oude man met een strikje die met een kijvend vingertje zegt wat er allemaal kan en vooral niet kan.

Uiteraard zijn deze voorschriften belangrijk, maar etiquette is zoveel meer dan dat. Etiquette is een verzameling van afspraken die ervoor zorgen dat samenleven gemakkelijker wordt. De tijd van “vrijheid blijheid” ligt overduidelijk achter ons. De maatschappij beseft meer en meer dat deze regeltjes en afspraken er niet zijn om ons het leven moeilijker te maken. Integendeel zelfs, ze zorgen voor duidelijkheid en helpen ons net een pak verder.

Vergelijk het met autoverkeer. Zijn er geen afspraken, dan bots je tegen iedereen aan. In het menselijk verkeer is dit niet anders.

Etiquette vandaag belangrijker dan ooit

Veel bedrijven beseffen dat de kennis van etiquetteregeltjes vandaag belangrijker is dan ooit. Het heeft geen zin om veel geld te steken in de ontwikkeling van een knap product of te investeren in allerhande trainingen en opleidingen van uw medewerkers als ze:

  • het geleerde niet weten toe te passen,
  • tijdens het gesprek de klant niet in de ogen kijken,
  • zich tijdens de lunch geen houding weten te geven,
  • of op personeelsfeestjes hun minder fraaie kant bovenhalen.

Op de hoogte zijn van de etiquetteregels zorgt op veel momenten voor succes. Vaak bepaalt het toepassen van de regels het imago van uzelf, uw gezin, bedrijf, product … Kennis van etiquette is broodnodig om het goed te doen.

Kunnen we u helpen?

Neem zeker contact met ons op. Het team van Hospitality Creators is specialist op het vlak van etiquette en deelt zijn kennis graag met u. Ons doel? De wereld een klein beetje gastvrijer maken.

Blijft u graag op de hoogte van de laatste nieuwtjes? Schrijf u in op onze nieuwsbrief dan!

Heeft u interesse om eens vrijblijvend met ons te praten en ideën uit te wisselen? Aarzel zeker niet om ons te contacteren.