cover boek etiquette is hip

Etiquette is hip

Bij etiquette denk je wellicht spontaan aan bestekregeltjes bij een meergangendiner en aan de deur openhouden voor iemand anders, maar het is veel meer dan dat. Het gaat ook om hoe je iemand welkom zoent, hoe je iemand condoleert, hoe je iemand voorstelt aan iemand anders of hoe je iemand bedankt. De hedendaagse etiquette geeft ook antwoord op vragen als: Mag ik sms-en tijdens een diner? Zijn bloemen altijd het juiste geschenk? Kan ik mijn hond mee op bezoek nemen? Kan ik borstvoeding geven op restaurant? Zijn er omgangsregels voor het internet? Wanneer zet ik mijn hoed of pet af? Deel ik uitnodigingen voor een kinderfeestje uit aan de schoolpoort? Verberg ik mijn tatoeages op het werk?

Etiquette is hip helpt je vriendelijk en respectvol over te komen op de dansvloer, achter het stuur, op het fitnesstoestel, in de bus en op de camping. Ook de ‘business world’ wordt niet over het hoofd gezien: de dames in mantelpak en de mannen in maatpak komen te weten hoe ze best hun zakenrelaties begroeten, een klant iets schenken of een zakelijke email schrijven.

Etiquette is hip bevat specifieke tips voor de nerveuze gastvrouwen en -heren, jongeren van de iPod-generatie, jonge ouders, bejaarden, rokers en niet-rokers. Maar vooral ook bergt het een schat aan adviezen waar iedereen wat aan heeft om het eigen leven en dat van anderen een stuk prettiger te maken. Kevin Strubbe rekent resoluut af met het stoffige imago van ‘hoffelijkheid’ en bewijst het belang van etiquette in deze moderne tijd.

Vraag hieronder je gratis pdf download aan!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
etiquette in het buiten

Etiquette in het buitenland

Een Japanse winkelbediende die de wenkbrauwen fronst als jij je wisselgeld natelt, een Chinese gastheer die glundert als je de maaltijd beëindigt met een flinke boer, dodende blikken als je in een Nederlandse stiltecoupé nietsvermoedend je gsm opneemt. Bij reizen in het buitenland reageert je medemens niet altijd zoals je het verwacht. Om ook daar met glans te slagen voor de etiquettetoets kan je vooraf dus beter wat studeren.

In het boek ETIQUETTE IN HET BUITENLAND nemen specialist Kevin Strubbe en journaliste Liesbeth Hobert je mee op een boeiende wereldreis om je wegwijs te maken in de geheimzinnige wereld van handjes schudden, fooien, bestek en gepast schoeisel. Ook wie zakelijk op reis gaat, vindt in dit boek tal van concrete tips.

Vraag hieronder je gratis pdf download aan!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
moderne tafeletiquette

Moderne tafeletiquette

Samen tafelen: er is niets gezelligers. Al roept zo’n gedeelde maaltijd ook vaak veel vragen op over hoe we ons het best kunnen gedragen. Vragen waar we niet altijd meteen een antwoord op weten. In dit moderne culinaire etiquetteboek geeft Kevin Strubbe hier een praktisch antwoord op. Hij vertelt de lezer meteen ook waarom de etiquette is zoals ze is, want voor deze gedragsregels bestaat ” vaak toch ” een logische verklaring.

Dit boek gaat ook over:

Kindvriendelijke restaurants en gastheren, Waarover praat je aan tafel?, Wie bedien je eerst en waarom?, Wanneer eten we met onze handen?, Babyborrels, koffietafels en kinderfeestjes, Zaken doen met mes en vork, Hoe eet je moeilijke gerechten zoals artisjok, kreeft, fingerfood of asperges?, Gènante situaties …

Vraag hieronder je gratis pdf download aan!

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
dit ebook helpt je om op een gastvrije manier meer te verkopen

Wil je graag dit ebook ontvangen om meer te weten te komen hoe je meer kan verkopen in je restaurant, je b&b of hotel? Klik hieronder op de knop, vul je e-mailadres in en klaar!

Ik wil graag dit e-book per mail ontvangen!

Neem voorsprong! Kevins Strubbe werkte samen met Horecaforma dit e-book uit over een domein waarin hij al jaren trainingen geeft en hij dan ook wel een expert mag genoemd worden.

De horecasector beschikt over een aantal unieke troeven: beleving en gastvrijheid. Maar spelen we deze troeven genoeg uit om meer omzet te genereren? Daarover gaat het in dit gratis e-book voor de horecasector.

In dit e-book:

  • 3 misverstanden over verkopen in de horeca weerlegd
  • Weten wàt je wil verkopen
  • Je product kennen
  • 12 tips voor een gastvrije bediening en onthaal: zo doe je aan upselling
  • Een eenvoudig verkoopsysteem ontwikkelen

Wat brengt het je op?

  • Tevreden gasten die met plezier meer uitgeven
  • Een beter imago van de zaak
  • Betere reviews
  • Een aangenamer contact met de gasten
    Meer voldoening krijgen als kelner of onthaalmedewerker
    En als het mee zit … meer fooi 😉