Mystery shopping is een beproefde onderzoeksmethode. Ondertussen bieden ook heel wat bedrijven deze dienst aan. Terwijl de meeste een beroep doen op mensen die snel wat willen bijverdienen, onderscheidt Hospitality Creators zich door mystery guests in te zetten.
Waarom een mystery guest inzetten?
Mystery shoppers testen weliswaar de kwaliteit en de service. Onze mystery guests focussen extra op professionaliteit, gastvrijheid en klantvriendelijkheid.
Vandaag is er een overvloed aan producten en diensten. Klanten kiezen niet alleen rationeel. Vooral het emotionele zorgt ervoor dat zij zich u makkelijker herinneren. Het is dus logisch dat consumenten zich steeds meer laten leiden door de totale klantenbeleving.
Hoe bezorgt u klanten een onvergetelijke ervaring? Werknemers zijn hierbij zeer belangrijke spelers. Zijn het welzijn en het werkplezier van uw medewerkers hoog, dan weerspiegelt zich dat ook in de gastvrijheid van uw bedrijf.
Door mystery guests in te schakelen verzamelen we vooral informatie rond die aspecten die inspelen op het oproepen van positieve emoties. Door hen de pijnpunten te laten ontdekken biedt Hospitality Creators u daarna een optimale ondersteuning om ervoor te zorgen dat uw bedrijf buitengewoon wordt.
Welke mystery guest inzetten?
Mystery shoppers zijn vaak lieve tantes die graag winkelen, of toffe buurjongens met wat vrije tijd. Toegegeven, die werkmethode is sympathiek en financieel interessant. Toch kiest Hospitality Creators voor een vernieuwde aanpak.
Wij kiezen ervoor zorgvuldig geselecteerde mystery guests in te zetten. Afhankelijk van de opdracht en de sector zoeken we naar profielen met relevante ervaring en interesses. Uit ons uitgebreid netwerk vinden we de meest geschikte waarnemers.
Wat hebben onze mystery guests gemeen?
Onze mystery guests:
- hebben ervaring in de sector die ze bezoeken en evalueren,
- zijn spontaan doordrongen van het gastvrijheid-DNA van Hospitality Creators,
- krijgen een intensieve opleiding en uitgebreide briefing.
Hoe gaan we te werk?
- Intakegesprek
Tijdens het intakegesprek luisteren we naar uw behoeften en verwachtingen. Wat zijn de waarden en normen van het bedrijf? Welke richtlijnen dient het personeel te volgen (klantvriendelijkheid, upselling, workflow… )? Wat is het USP (Unique Selling Point) van de organisatie? …
- Voorbereiding van de mystery guest
Na het intakegesprek schrijven we een scenario uit en stellen we een vragenlijst op. De mystery guest gebruikt deze als handleiding.
Als we de gepaste profielen hebben gevonden, volgt de opleiding en briefing.
- Bezoek door de mystery guest
Onze waarnemers bezoeken of contacteren onaangekondigd en anoniem uw bedrijf als normale klanten.
- Rapport
We analyseren de observaties en overlopen vervolgens samen met u het eindrapport, waarin verbeterpunten worden aangekaart. Wij bezorgen u graag ons advies.
Mystery visit of mystery experience?
Het begrip mystery visit is heel gekend, maar wij spreken liever over mystery experience.
Verwacht u dus niet aan een droog rapport waarin u overladen wordt met cijfers en grafieken, maar aan een klaar en duidelijk verslag van de beleving van onze mystery guests.
Dit mag u van ons verwachten:
- we zetten in op de totale klantenbeleving,
- kijken verder dan alleen het klantenbezoek,
- en bestuderen de volledige customer journey, m.a.w. alle aspecten waarbij de klant in contact komt met uw bedrijf (bv. mails en telefoons, uw beweging op sociale media, contact met de dienst na verkoop, enz.)
Mystery visit, de schrik van elke medewerker?
Niet bij ons! Uw medewerkers maken het verschil tussen een tevreden klant en een enthousiaste klant. Zij zijn werkelijk de ambassadeurs van uw bedrijf.
Onze manier van werken zal heel uw team warm maken voor dit deeltje van de kwaliteitscontrole. Meer nog, na onze begeleiding laten we het graag volledig aan hen over. Onze trajecten helpen hen tot bepaalde inzichten te komen, waardoor ze op een fijne manier voor zelfcontrole kunnen zorgen.
Of wat het inschakelen van een mystery guest tijdens een mystery visit allemaal teweegbrengt.
Blijft u graag op de hoogte van de laatste nieuwtjes? Schrijf u in op onze nieuwsbrief dan!