Bart Van de Cloot is freelance projectmanager in horeca, events en online marketing. Hij combineert zijn diploma’s hotelmanagement, arbeidsorganisatie en arbeidsmanagement met meer dan 20 jaar kennis en ervaring.

Bart Van de Cloot: van toen tot nu

Koken in een restaurant fascineerde Bart al van jongsaf. Tijdens de weekends verdiende hij als tiener een centje bij in het restaurant van het dorp. Het was daar dat het horecavirus hem bij het nekvel greep. Zijn keuze voor de hotelschool in Turnhout en de daarop aansluitende opleiding hotelmanagement aan het PIVA in Antwerpen was dan ook niet minder dan logisch.

Hij startte als kok in verschillende restaurants in België, maar koos algauw voor een avontuurlijker pad als kok in een privéziekenhuis dicht bij München.

Terug in België focuste hij zich steeds meer op horecamanagement. Na een tussenstap bij een groot cateringbedrijf werd hij restaurantmanager van de Oosterse fastfoodketen Wok A Way in Antwerpen.

Met drie vennoten richtte hij vervolgens de internationale horecagroep Taste! op. Daar vervulde hij de functie van F&B-manager en leerde er onderhandelen met leveranciers. Hij besefte in toenemende mate het belang van kostenbeheersing en een sterk operationeel management om een horecabedrijf rendabel te houden. Toen hij er ook verantwoordelijk werd voor de online marketing volgde hij een paar extra cursussen om zich ook op dat gebied te bekwamen. Het hele onlinemarketinggebeuren beviel hem zo goed dat hij nadien enkele jaren werkte als projectcoördinator voor twee succesvolle onlinemarketingbureaus.

In 2019 bundelde hij alle opgedane kennis en ervaringen en startte hij zijn eigen freelance projectmanagementbureau bartvandecloot.be op voor horeca, events en online marketing.

Ben je geïnteresseerd in het volledige Curriculum vitae van Bart Van de Cloot? Klik dan zeker door.