Doel:

  • Leren leiding geven op een slappe koord waarbij je rekening houdt met enerzijds de wensen van je collega’s maar anderzijds ook met de doelstellingen van het bedrijf
  • Zinvolle connectie leren maken met het team, de (werk)omgeving en de gasten

Coachen houdt in dat je medewerkers en teams helpt om doelen te verwezenlijken. Je gaat hun zelfkennis en zelfvertrouwen vergroten. Het aanleren en aanscherpen van vaardigheden staan eveneens op de agenda.

Daarnaast breng je hen wegwijs in hun nieuwe functie of taken.

Hierom gaan we eerst werken aan onze eigen talenten en uitdagingen, en gaan we deze van onze coachee proberen te herkennen.

Eenmaal we verstaan hoe en waarom iemand (en wij zelf) op een bepaalde manier reageert of handelt gaan we werken op communicatie. Dit zal niet enkel gaan over de inhoud van de boodschap. Veelal is de manier waarop we communiceren belangrijker. 

Na het doorgeven van een boodschap, en nadat de coachee er mee aan de slag is gegaan is het tijd om feedback te geven. Maar hoe doe je dit op een constructieve manier? Waar heb je invloed op, waar maak je je druk om? Dit zal bepalen hoe je met coaching, feedback zal omgaan. De focus leggen op wat je kan beïnvloeden is hierbij belangrijk.

Ten slotte geven we nog tips voor het opstellen van een coachgesprek en een persoonlijk ontwikkel plan.