Mystery shopping? Dat hoor je professioneel aan te pakken!

Denk je eraan in te zetten op mystery shopping? Wil je met andere woorden een mystery guest inzetten om te controleren of je medewerkers wel voldoende attent, beleefd, service- en verkoopsgericht hun werk doen? En je wilt uiteraard dat de mystery shopping perfect en professioneel wordt uitgevoerd? In dat geval klop je het best aan bij het gastvrije team van Hospitality Creators. Waarom? Omdat onze mystery shoppers geen studentjes zijn die na een uiterst gemakkelijke online test de marktjungle worden ingestuurd.

Bij ons is het tegendeel waar. Elke mystery guest die in opdracht van Hospitality Creators werkt is een professional die al jaren ervaring heeft in de branche waarvoor hij op pad wordt gestuurd. Geen zakcentjesverdieners bij ons. Enkel ervaren specialisten die alle knepen van het vak kennen en perfect weten wat ze moeten controleren en waarom. Met hun rapport kom je verder.

Wat is mystery shopping eigenlijk?

Mysterie shopping wordt uitgevoerd door een mysterie shopper. Eventjes tussen jou en mij. Mystery guest zijn is géén job voor een narcistisch persoon die zichzelf graag in het middelpunt van de belangstelling ziet. Tijdens een mystery shopping is het immers helemaal niet de bedoeling dat je jezelf bekend maakt als mystery shopper.

Als mystery shopper hoor je zo normaal mogelijk te doen. Maak je jezelf wel bekend, dan zie je in sommige gevallen de reacties van de mensen in je buurt op een seconde tijd volledig veranderen. Dat is trouwens al meteen een vaag teken dat het allemaal beter kan – maar dit uiteraard volledig terzijde.

Het grote voordeel van mystery shopping?

Als mystery shopper beoordeel je de dienstverlening en de service ter plaatse, in het bedrijf zelf dus. Na afloop van je bezoek rapporteer je je bevindingen. Dat doe je door zo volledig en duidelijk mogelijk uit te leggen wat je hebt ervaren.

  • Hoe heb je je bezoek beleefd?
  • Was de kwaliteit van de service wel oké?
  • Zou je ooit nog eens terugkomen of de zaak bij anderen aanbevelen?
  • Hoe deed de verkoper het?
  • Welke zaken gingen goed?
  • Welke konden beter?

Mystery shopping kent trouwens veel varianten. Je kan als mystery shopper een winkel, horecazaak of hotel bezoeken. Je kan de klantenservice telefonisch beoordelen of een klachtenmail sturen en kijken hoe het bedrijf daarop reageert. Ook is het mogelijk de customer journey van de klant te doorlopen en elke fase grondig te analyseren op details die beter kunnen.

De meerwaarde van Hospitality Creators? Bij ons geen studentjes!

Veel hospitalitybedrijven laten hun mystery visits uitvoeren door mensen die op zoek zijn naar een leuke bijverdienste. Ze laten geïnteresseerden – vaak studentjes die nog van niets weten – een test doen om te zien of ze wel als mystery shopper in de wieg zijn gelegd. Eenmaal geslaagd op een eenvoudige vragenreeks worden ze aangenomen, krijgen ze een briefingdocument en kunnen ze op mystery shopping.

Niet zo bij ons! Nooit! Net omdat mystery shopping niet voor iedereen is weggelegd. Want het is zoveel meer dan een vak. Je ervaring, deskundigheid, kennis over de branche en mensen is van het allergrootste belang. Dat is meteen de reden waarom we uitsluitend samenwerken met specialisten om de service van een bedrijf of organisatie te checken.

“Je leest het goed, bij ons alléén maar ervaren mystery guests.”

We bieden gegarandeerde kwaliteit

Net omdat de specialisten die we als mystery shopper inzetten al zo ervaren zijn, weten ze soms beter dan wij wat er belangrijk is om te onderzoeken. In volledige samenwerking met hen stelt het team van Hospitality Creators de vragenlijsten en de briefing op. Het team leest hun rapporten grondig door, stelt eventueel nog bijkomende vragen en speelt alles door aan de klant.

En dan is het in spanning afwachten. Wie weet helpt het rapport sommige nog niet geziene misstoestanden te verbeteren. Dat is dan een pluspunt voor ons, maar ook voor jou. Want verbeteren is altijd goed!

Maar het allerbeste rapport in de mystery shopping is er één zonder ook maar één negatief punt. Want dan pas ben je 100% zeker dat je medewerkers goed bezig zijn.

Kunnen we je helpen in je mystery shopping?

Let us know! Neem contact met ons op. Een eerste gesprek is altijd vrijblijvend!

Ook geïnteresseerd in 5 gratis tips om je klantentevredenheid de hoogte in te krijgen?

Benieuwd wat onze trainingen inhouden?

Meer weten hoe wij je tijdens het hele traject begeleiden?

Met onze mystery shopping rapporten kan je verder!